vrijdag 11 juli 2014

LCE: XIII & Reservoir Dogs - Jewels

02-07-2014
Het vinden van de bonus ging niet zo makkelijk als het lopen van het rondje en het vinden van de andere caches...
Bij Mr Pink ging Fairy1 aan de hand van de door mij overgeschreven codes de koordinaten uitrekenen.
Nu hadden we al twee mogelijkheden, want Joe Cabot had dan wel gezegd dat één van de Misters gelogen had, maar was dat ook zo? We zouden dus beide cijfers bekijken.
De gps zei dat de uitgerekende koordinaten 2 kilometer verderop waren en dat leek ons wat ver.
Of ik wel zeker wist dat het 35 moest zijn, vroeg Fairy1, eh nee met cijfers weet ik nooit iets zeker.
Dus zouden we ook 33 en 34 aanhouden, mogelijkheden te over dus...
Met de auto gingen we op pad. 
Eerst kwamen we bij een bospad waar we weer moesten lopen, maar om nu ver te lopen zonder zeker te weten dat we daar moesten zijn en dan ook nog twee punten te moeten zoeken, terwijl dit de minst logische coordinaten leken, vond Fairy1 geen goed idee en we gingen dus verder.
We kwamen ergens in een straat, bij een voortuin en dat leek ons ook geen geschikte plaats.
Volgende probeersel, weer bij huizen...
De Joe Cabot cache lag aan een stuk weg en daarom zijn we eerst daar naar toe gereden om zeker te weten welk getal het moest zijn en inderdaad 35 was niet goed het moest 34 zijn....
Nou dat maakte het zoeken al een heel stuk makkelijker, we namen nu het meest voor de hand liggende getal en kwamen op een plek waar we net ook al gestaan hadden....
Nu hadden we deze caches alleen in de gps staan en niet op de tablet, dus we hadden geen hints, maar opeens bedacht ik me dat ik het evenementboekje in mijn rugzak had zitten en daar stond wel een hint in.
En met die hint bleek de plek perfekt te kloppen en toen vonden we de cache ook gelijk ,pfff
Al met al waren we veel extra tijd kwijt aan dit rondje en waren we veel later klaar dan we gedacht hadden, maar we hadden weer een hele leuke avond gehad en de wandeling was ook weer prachtig.

In deze cache zagen we ook nog TB "Flying Dutchman"

Geen opmerkingen: