zaterdag 11 januari 2020

Eiffel TB Palace

 11-01-2020
Op het Leonardo da Vinci in Paris Event zei iemand tegen me dat ik zeker deze cache zou moeten gaan doen als we zo lang in Parijs waren.
Nu hebben we sowieso een zwak voor letterboxen, dus hij stond al op het lijstje, maar door wat ze vertelde was ik wel heel nieuwsgierig geworden.
Dus toen we vandaag het plan hadden om langs de Seine naar de Eiffel Toren te wandelen heb ik ons stempeltje en inkt meegenomen om het logboekje te kunnen stempelen.
Nou dit was echt een geweldige cache.
We moesten beneden naar de quai en dachten bij onszelf waar kan hier nou toch een cache zijn die groot genoeg is om veel TB's te bevatten.
Er liggen woonboten langs deze quai en die hebben brievenbussen die bij elkaar staan en een van die brievenbussen bleek dus deze cache te zijn.
Er zit een cijferslot op, maar in de listing vonden we de code.
Er zaten inderdaad heel wat TB's in, ik maakte een foto van de Fairy samen met Waldo en dat geeft een goed beeld van hoe de cache er vanbinnen uitziet.
Er stond ook een doos met allemaal kleine Eiffel toren sleutelhangers en daar mocht je er een van meenemen en dat hebben we gedaan als aandenken aan deze cache.
Naast Waldo zagen we nog heel wat TB's :
- World cup traveler
- Hidden Creatures Tag
- TB d'Eva qui voyage en Chine
- TB de Luti qui voyage vers l'est
- #2 Jon's Mission for 22 - Wife & Daughter - USA - Badge 2 of 4
- Jaegermeister
- Echter Reise Käfer
- Cachejubz
- Beatle geocoin Cachekinz
- Roaming Simple Recipe
- CF pieces du monde

2 opmerkingen:

miekequilt zei

Geen idee wat Letterboxen zijn. Maar als je het in Parijs kunt vinden, en het ziet er zo leuk uit, word ik toch wel heel nieuwsgierig.

Jolande zei

Hallo Mieke,

Ik weet niet of je mijn reactie over letter boxen op Wonderful World gezien hebt, maar voor het geval van niet zet ik het hier ook nog even onder.
Een letterbox is een type cache.
Caches zijn doosjes, dat kan gaan van heel klein tot heel groot, die mensen verstoppen en andere mensen dan weer gaan zoeken.Dat klinkt waarschijnlijk heel dom, maar die dingen moeten onderhouden worden, dus je krijgt alleen maar toestemming om ze te plaatsen als je daar toe in staat bent.
En dat houdt in dat ze bijna altijd door locals worden neergelegd en het leuke daarvan is dat die dat vaak doen op plekjes waar je anders zelf niet zou komen.
Op die manier hebben we over de hele wereld al prachtige plekjes gezien, maar ook in onze eigen 'achtertuin'.
Je kunt eens kijken op Geocaching.com er liggen er vast ook bij jou in de buurt.