vrijdag 25 mei 2018

Muy Castizo

24-04-2018

Deze Virtuele cache heb ik omgedoopt tot "Lost in Translation"
Thuis lees ik meestal de opdrachten voor dit soort caches even door, zodat ik weet wat de bedoeling is en hoe en waar je een foto moet maken.
Dat had ik ook voor deze cache gedaan en er stond bij dat het voor niet Spaanstalige een pittige cache is, de bedoeling was op op Plaza de la Villa een "castizo" detail te zoeken op een van de zes facades en het detail is erg klein.
Ik keek wat de vertaling was  van castizo en dat bleek pittig, pikant te zijn, dus ik dacht dat we meschien een Spaanse pepertje zouden moeten zoeken.
De hint was, dat op Alcala 82 er een link zou zijn met het plein, dus keek ik op Google Streetview, maar kon niets ontdekken waar ik wat mee kon.
Toen we een paar dagen geleden vanaf cache "Casa Arabe" verderliepen, herkende ik de omgeving die ik op Google Streetview had gezien.
We keken op de tablet naar de hint en toen bleken we zowat voor nummer 82 te staan.
Daar zagen we dit
Aha, een erotica shop, ja dat past natuurlijk ook wel bij de definitie van pikant, pittig :-)
Toen we dus op Plaza de la Villa aangekomen waren gingen we dan ook op zoek naar iets dat in die categorie kon passen, maar het was heel lastig om maar steeds naar boven te blijven kijken en elk klein detail te zien, dus maakte ik eerst een foto van de Fairy om te laten zien dat we er echt geweest waren
en daarna maakte ik foto's van alle facades en de rijke versieringen, zodat ik ze 's avonds op mijn computer goed zou kunnen bekijken.
Dat heb ik gedaan en na een hele poos turen had ik het gevonden!
Op het gebouw rechts op de foto, waren zowel op de linker als de rechtertoren dezelfde versierselen gemaakt, met één heel klein verschilletje, het draakje aan de rechterkant had een piemeltje!!!
Blij dat ik dit pikante detailtje gevonden had, mailde ik mijn antwoord naar de CO en kreeg na een paar minuten al een berichtje terug vol met smiley's die tranen in hun ogen hadden van het lachen, maar het antwoord was fout....
Maar de legger stuurde me een foto mee van wat voor pittig, pikant detail hij bedoelde en dat bleek om zo'n memorial bordje te gaan, van die en die is hier geboren, heeft hier gewoond etc whahaha
Gelukkig had ik heel veel foto's gemaakt en kon ik snel de naam doormailen die hij bedoelde en toen werd het antwoord goedgekeurd.
In de omgeving van Alcala 82 blijkt ook zo'n bordje te hangen, van dezelfde persoon whahaha
Zoals ik al zei: Lost in Translation :-)

Geen opmerkingen: