donderdag 19 april 2018

De vergeten Vliegeniers

06-04-2018
Mowgli had nog wat punten nodig voor de Planetary Pursuit en daarom had ik nog een aantal puzzels van een geo art in de buurt van Holsbeek opgelost, sommigen zelf, anderen met behulp van wat puzzelvrienden.
De art zag ik niet echt, maar daar ging het ook niet om.
Het rondje bestaat uit 24 caches en 2 bonuscaches en omdat je na 12 caches  redelijk makkelijk weer naar de auto terug kon besloten we om dat stukje vanmiddag te doen, in de hoop dat we de 7 caches die nodig waren voor de punten, zouden kunnen vinden.

 #01
We parkeerden de auto bij kasteel Horst en daarvandaan liepen we naar de eerste cache die we gelijk konden vinden, dat geeft een mens moed.
 #02
Maar bij de tweede cache liep het heel wat minder vlot, we zochten en zochten, maar konden niets vinden. Uiteindelijk ging het zoveel tijd kosten dat we verder gegaan zijn.
Als we terugkomen voor de tweede helft van dit rondje doen we een nieuwe poging.
 #03
Deze cache zagen we dan weer wel gelijk toen we aan kwamen lopen.
 #04
En ook deze cache zagen we gelijk, maar hem pakken was wel even een ander verhaal.
Hij hing hoog in een boom en moest hem met een touw laten zakken, alleen zat dat touw zo hoog dat ik er amper bij kon, waar is Fairy1 als je hem nodig hebt... Het is me gelukt om het touw los te krijgen, maar toen ik het weer terug probeerde te knopen heb ik mijn schouder toch wel wat ontwricht.
 #05
Dit was dan gelukkig weer een makkelijke cache, er was maar een geschikte verstopplaats en daar was hij ook.
 #06
Ook hier hebben we een poosje gezocht. Ik liep een stukje verderop om ergens te gaan zoeken, maar toen ik de cache daar niet  vond liep ik weer terug naar het nulpunt en ineens viel mijn oog op iets...
Toen ik het eens van dichtbij ging bekijken vond ik daar inderdaad de cache.
 #07
Ook hier waren we even aan het zoeken, toen ik ineens bovenop iets stond....de cache!
 #08
En ook hier hebben we weer een poos gezocht. We waren al bijna van plan om het op te geven toen ik tot mijn eigen verbazing de cache vond. Hij lag eigenlijk in het volle zicht, maar ging zo goed op in de omgeving dat je er gewoon overheen keek.
 #09
Hier kon je dan weer absoluut niet naast de cache kijken. Het was een soort brievenbus met 4 vakken.
3 ervan hadden cijferslotjes, de vierde een normaal slot. Nu hadden we wel een code gevonden, maar daarmee kregen we de slotjes niet open...We probeerden het een paar keer, tot ik erachter kwam dat het een soort draaislotje was en toen kregen we ze wel open.
In een vakje zat het logboekje, de ander had een leeg doosje en in de derde zaten allerlei ruilspulletjes. Het vierde vakje bleek een brievenbus te zijn waar je rouwkaartjes in kon stoppen voor de in WOII omgekomen Poolse vliegenier.
 #10
Toen we van cache nummer 9 naar deze liepen zagen we een cacher staan. Hij bleek al heel lang aan het zoeken te zijn, maar kon de cache niet vinden. Nu was de plek ook vervelend, je moest over een klein slootje stappen op een stukje land van ongever 50 cm en dan stond je tegen prikkeldraad aan.
We zochten mee, maar ook wij konden hem niet vinden. De cache bedacht zich ineens dat hij het doosje van cache 11 even in zijn tas gestopt had en vergeten was om het terug te stoppen, dus terwijl hij even terug liep om dat te herstellen zochten wij nog even verder.
Ik besloot het zoekgebied te vergroten en daar had ik succes mee, want 20 meter vanaf het nulpunt vond ik de cache!
 #11
Deze cache zagen we gelijk al hangen; heel hoog in een oude elektriciteitsmast.
Gelukkig hoefden we er niet in te klimmen, er was een kastje met een cijferslotje erop en gelukkig werkte dezelfde code als van nummer 9 hier ook.
Toen het kastje open was hadden we een batterij nodig, die we gelukkig ook bij ons hadden en toen kwam de cache heel langzaam naar beneden.
 #12
Deze cache lag vlakbij de de graven van de 5 vliegeniers. We keken eerst even rond en daarna zochten we de cache die we gelijk vonden.
Omdat we 11 caches gevonden hadden en Mowgli dus ruim zijn punten had, zijn we na deze cache weer naar de auto gelopen, een volgende keer doen we de andere helft.
Het was een mooie wandeling in de heerlijke lentezon en de caches waren erg mooi uitgevoerd.

Geen opmerkingen: