maandag 15 mei 2023

AZGT ESA European Space Agency

 05-05-2023
Op de Azoren ligt een idiote labcache, waarbij je op 3 eilanden vragen moet beantwoorden om hem te kunnen voltooien.
De twee waypoints  op São Miguel hadden we inmiddels gedaan en aangezien dit de kans was om de 2 vragen op Santa Maria te doen reden we vanmorgen naar het eerste Waypoint bij ESA Galileo Sensor Station.
Daar aangekomen stond ik voor de poort en zag ik dat ik nog zeker 35 meter dichterbij zou moeten komen...
Nu stond het hek van de weide naast het hek open, dus zijn we die 35 meter verder gelopen en toen opende de vraag. 
Die was "wat is het laatste woord op het bord links naast de ingang", maar er was helemaal geen bord...
Inmiddels waren we gespot door een bewaker die kwam vragen wat we aan het doen waren, dus zeiden we dat we aan het geocachen waren en het antwoord op een vraag zochten op een bord links naast de ingang en toen begon de verwarring.
De bewaker kende geocaching en zei dat de cache buiten het terrein lag en wij bleven volhouden dat we een bord op het terrein moesten hebben.
Bewaker nam ons mee en wees tot onze stomme verbazing een echte cache aan (Later bleek dat die cache op disabled stond, vandaar dat we hem op onze telefoon niet zagen en er ook niets van snapte)
Wij hebben onze naam in het logboekje geschreven, maar hadden geen idee welke cache dit moest zijn, ik dacht een puzzelcache misschien.
De bewaker had nog nooit van Labcaches gehoord en toen we het hem uitlegde vertelde hij dat de veiligheidsmaatregelen aangescherpt waren en dat niemand meer verder mocht dan de eerste poort en vroeg of we de maker van de labcache konden vragen om het aan te passen.
Wij hadden dus geen antwoord op de vraag, maar hij was wel open, dus ik besloot om in het hotel online te gaan zoeken of ik het antwoord kon vinden.
Toen ik dat deed vond ik een foto van een bord en toen ik doorklikte kwam ik uit op de pagina van deze cache...
Die is dus perfect in orde, maar op disabled gezet en caches die onderhoud nodig hebben daar wordt niets aan gedaan...
Enfin wij hebben hem gelogd, want onze naam staat tenslotte in het logboekje :-)

Geen opmerkingen: