woensdag 28 december 2022

Met de witte stok op stap, ervaringen op straat

 27-12-2022
In een van de gebouwen aan de Utrechtse straat is een instituut voor blinden en slechtzienden.
Deze labcache neemt je mee in de wereld van die mensen en wat ze moeten leren om zich toch zelfstandig op straat te kunnen begeven.
Ik heb vaak ribbels- of noppen tegels gezien, maar me nooit gerealiseerd dat die voor visueel gehandicapten zijn, dus deze labcache was voor mij heel leerzaam.
Ik las hoe het gaat bij:
 
1. Bushalte 
2. Leren oversteken
3. De rateltikker 
bij een stoplicht
4. De geleidelijn
Zodat ze niet tegen obstakels zoals deze trappen aanlopen.

 5. De trap
Waar ik helaas geen foto van heb gemaakt.

Deze labcache bracht me niet alleen langs mooie plekjes in Zeist, maar ik vond hem ook enorm leerzaam.

Geen opmerkingen: