maandag 27 september 2021

Lagoa, uma cidade voltada para o mar

 26-09-2021
Aan deze labcache begonnen we op 12 september, zijn we vier keer terug geweest en hebben een paar keer met de maker gemaild, maar die mailde niet meer terug...
Het begin was leuk.
We kwamen bij dit kunstwerk van een schildpad en moesten daar de scientific name van invoeren.
Op de rand naast de schildpad was een bordje met informatie over het project en daar was de naam op te lezen, dus geen probleem en we konden door naar de volgende locatie.
Naast Casa Dos Vulcões staat een info bord en daarvan moesten we het zoveelste woord van de zoveelste zin invoeren, wat ook geen probleem was.
Locatie 3 was een hele aparte zonnewijzer en de vraag was welk nummer het meest naar het westen stond.
Dat was nummer 8, maar bij het invoeren was dat fout.
Tig keer geprobeerd, maar het bleef fout.
Alle andere cijfers dan maar geprobeerd, maar ook dat bleef allemaal fout.
Uiteindelijk heb ik geprobeerd om oito ( 8 in het Portugees) in te voeren en dat was goed!
Echt heel stom als er een getal staat wat voor iedereen duidelijk is om het dan zo in te moeten voeren.
Locatie 4 was bij het uitkijkpunt en daar was de vraag hoeveel treden zijn er voordat je op het bovenste platform staat: 29 maar dat was natuurlijk fout.
Dan zal het wel weer in het Portugees geschreven moeten worden, maar ook dat was niet goed.
Misschien hadden we verkeerd geteld en moesten de platformen niet meegenomen worden, maar wat we ook deden het bleef fout.
Toen ben ik alle getallen van 20 tot en met 35 in gaan voeren, in cijfers, in het Portugees, in het Engels, maar alles bleef fout...
Er zat niets anders op dan naar huis te gaan en de legger een mailtje te sturen.
Toen we een dag later antwoord kregen bleek dat het toch 29 moest zijn, maar we moesten er degraus achter zetten, het Portugees voor trappen....tja hoe dom van ons....
Nu konden we naar de vijfde en laatste locatie en dat was bij dit gebouw.
De vraag was Hoe heet de Club...Welke club???
Nergens op het hele gebouw, de deur, de poort of waar dan ook maar iets te zien met een naam van een club erop.
Nu zat er 25 meter verder om de hoek een Judo Club, dus we dachten dat we daar moesten zijn, maar hoe we de naam ook probeerden in te voeren, het was en bleef fout.
We hebben de maker weer een mailtje gestuurd, maar die schreef dat we beter moesten kijken omdat de naam op de muur van het gebouw staat...
Wij zijn speciaal terug gegaan omdat we aan onszelf begonnen te twijfelen, maar er was gewoon helemaal niets te zien.
Ik heb de een foto gestuurd, waarop te zien is dat er geen naam op het gebouw staat, maar daar heeft hij nooit meer op gereageerd.
Nu ben ik ook niet voor een gat te vangen en ik ben gaan Googlen en in het gebouw heeft Clube Náutico DE Lagoa gezeten, dus voerde ik dat in: fout
Wat ik ook probeerde, met hoofdletters, alles in kleine letters, alles aan elkaar, het maakte niet uit want het was en bleef fout.
In Lagoa staan borden die naar de club wijzen,dus ik wist zeker dat het die club moest zijn en dat ik het goed geschreven had.
Ik ben blijven zoeken en typen tot ik per ongeluk een keer DA intypte i.p.v. DE en toen was het goed...
 
Dit is de meest waardeloze labcache die we gedaan hebben.
We hebben zelf twee labcaches gemaakt en in de instructies staat heel duidelijk dat de antwoorden zo duidelijk mogelijk moeten zijn en voor iedereen te doen, nou dat is deze labcache beslist niet.
Maar de aanhouder heeft gewonnen en we hebben hem toch voltooid.

Geen opmerkingen: