woensdag 15 september 2021

Às voltas por Ponta Delgada

 14-09-2021
Op het eiland liggen (met die van ons mee) zes labcaches waarvan een in Ponta Delgada.
Het beginpunt was vlakbij waar wij iets moesten regelen en daarna zijn we gaan kijken of we deze labcache zouden kunnen doen.
De vragen waren in het Portugees, maar ik kon toch nog meer lezen dan ik dacht en met de rest heeft Google translate geholpen.
 
Locatie 1 was bij Convento N.S. Esperança.
De vraag was goed te begrijpen en het antwoord goed te vinden.

Voor de tweede locatie moesten we een vraag beantwoorden bij Portas da Cidade.
Locatie drie was bij Igreja de São Sebastião.
Hier was een lange vraag en hebben we een stuk met Google moeten vertalen.
We wisten niet wat de Matrix op deze kerk was, maar we hebben toch de plaats gevonden waar het antwoord stond.
 
Locatie 4 lag een stuk omhoog bij Igreja do Colégio dos Jesuítas
De vraag begreep ik, maar omdat het verhaal over deze kerk ging zochten we het antwoord ook daarop.
Het moest een tijd zijn in het rood, maar dat zagen we nergens, maar toen ik me omdraaide zag ik een rode brievenbus en de tijd die daarop stond bleek het goede antwoord te zijn...tja dat moet je dan maar kunnen ruiken.
De vijfde en laatste locatie was aan het begin van Jardim António Borges.
Het antwoord konden we goed vinden en daarmee hadden we de labcache voltooid en kregen we de coordinaten van de bonuscache.
Deze labcache was een mooie wandeling die ons langs allemaal bekende plekken bracht en het was leuk om dat weer eens te zien.
 


Geen opmerkingen: