zondag 2 mei 2021

Petit Bouchon 1 t/m 16

 01-05-2021
 
Deze serie is van dezelfde CO als de Papou serie en omdat dat een hele mooie wandeling was, gingen we vandaag deze serie doen.
Het bracht ons in de velden, waar het erg mooi was en zo rustig, dat we het idee hadden dat we alleen op de wereld waren.
De meeste caches konden we vlot vinden.
 
#1
Gevonden 
#2
Gevonden
#3
Gevonden
#4
Gevonden
#5
Gevonden
#6
Gevonden
#7
Gevonden
#8
Gevonden
#9
Deze cache lag aan de rand van een bocht aan een drukke weg.
De auto's  die aan de rechterkant rijden kunnen pas zien dat er mensen lopen als ze de bocht omkomen, wat dit nou niet echt een fijne plaats maakt om te zoeken.
Ook hier waren weer allemaal struiken met stekels en er stond prikkeldraad en omdat de vorige twee cachers een DNF gelogd hadden, hebben wij hier maar heel even rondgekeken en toen we de cache ook niet zagen zijn we verder gelopen.
#10
Gevonden 

 

#11
Hier hebben we een poos gezocht, maar we konden de cache nergens vinden.
Er waren een aantal grote bomen waar de cache zou kunnen zijn, maar meer verstopplekken waren er niet.
Ik besloot om maar eens de terreinwaarde te bekijken en dat bleek 4* te zijn, tja en toen zag ik de cache gelijk: hoog in een boom.
Nu was het en boom met hele dikke takken die al vrij laag begonnen en omdat Fairy1 vrij lang is kon hij vanaf de tweede tak bij de cache komen.
Ik heb de cache aangepakt om hem te loggen en daarna heeft Fairy1 hem weer teruggelegd.
#12
Hier kregen we maar geen nulpunt.
Ik ben een paar keer heen en weer gelopen, maar helaas.
Het was een stukje bos en daar waren weet ik het hoeveel plekken waar de cache zou kunnen zijn, we hebben een poos gezocht, maar uiteindelijk opgegeven. 
#13
Deze cache konden we gelukkig wel weer snel vinden.
#14
Dit was een multi.
Onderweg kwamen we een bord tegen en met de cijfers die we daarop vonden konden we de final coordinaten uitrekenen, alleen die bleken de hele verkeerde kant op te gaan.
Nog een keer uitrekenen gaf hetzelfde resultaat en toen zijn we dan toch maar 350 meter de andere kant opgelopen.
We kwamen bij een verlaten huis en het leek ons wel een geschikte plek voor een cache, alleen konden we met geen mogelijkheid een nulpunt krijgen en ook hier waren weer 1001 plekken waar de cache zou kunnen zijn.
We konden hem niet vinden en zijn toen maar weer teruggelopen en verder gegaan met het rondje.
#15
Ook dit was een multi waar we de cijfers om de berekening te maken snel konden vinden.
Gelukkig hoefden we hier maar 50 meter terug te lopen, maar ook hier konden we het juiste nulpunt weer niet krijgen..
We hebben een poos gezocht en stonden net op het punt om ook hier maar op te geven toen Fairy1 de cache toch nog zag!
#16
Om van nummer 15 naar deze cache te komen moesten we zo'n 150 meter langs een drukke weg lopen.
Aan beide kanten reden er veel auto's en omdat we het gevaarlijk vonden om op het asfalt te lopen, zijn we door de berm gelopen.
Daar was heel hoog gras en zodoende zag ik niet dat er een gat was...ik stapte er met mijn linkervoet in en toen had ik een verzwikte enkel...
Na een poosje gezeten te hebben, ben ik heel voorzichtig doorgelopen naar de tuin tegenover deze cache, die Fairy1 nog vond en logde en zo hebben we toch de laatste cache van deze serie nog kunnen doen.
Ik ben in de tuin blijven zitten terwijl Fairy1 de auto is gaan halen die een kilometer verderop stond.
Het was een beetje een stom eind van een weer hele mooie wandeling, waarbij we mooie plekken gezien hebben die we zonder caches nooit gezien zouden hebben.
We hebben er erg van genoten en als mijn enkel weer hersteld is komen we zeker nog terug in deze omgeving om nog meer caches te zoeken.

Geen opmerkingen: