donderdag 18 februari 2021

Church Micro BE CMB347 - Bossut, ND-de Bossut


 17-02-2021
Deze Church Micro in Bossut was er weer eentje in de categorie waarom makkelijk doen als het ook heel moeilijk kan.
We waren er zondag al en moesten het antwoord vinden op maar liefst 8 vragen!!!
En dan moesten sommige van die antwoorden nog eens omgezet worden, maar niet via A=1, maar A=26.
Het was ijskoud en mijn handen bevroren, dus zochten we de antwoorden, waar ik foto's van maakte. en we zouden het in de auto uitrekenen.
De vragen E en F gingen over een grafsteen die niet te lezen was, ook daar maakte ik foto's van in de hoop dat als ik ze zou vergroten het wel leesbaar zou zijn.
Het uitrekenen van de coordinaten van de final ging niet lukken, dus gingen we naar huis om het daar allemaal uit te zoeken.
Helaas hielp het uitvergroten van de foto niet om de tekst te kunnen lezen en ik vroeg me af hoe andere mensen dat dan gedaan hadden.
Toen ik de logs ging lezen, zag ik in een ervan een foto staan met daaronder de verkeerde steen...
Het blijkt dus dat er aan de andere kant van het pad, achter een kruis nog een steen is die in de muur zit en die heeft precies dezelfde naam...
Vandaag zijn we in de lunchpauze van Fairy1 terug gegaan en nu de sneeuw weg was konden we de goede steen lezen en de final uitrekenen.
En op die coordinaten vonden we de cache.
Het is jammer dat het Church Micro idee hier in de omgeving weer tot iets extreem gemaakt wordt, maar daardoor waarderen we leuke Church Micro's zoals in Nethen wel veel meer.

Geen opmerkingen: