zaterdag 29 februari 2020

La Grande faucheuse au Père Lachaise

24 februari 2020

Toen wij vorig jaar in Deep South USA waren, lanceerde Geocaching.com de Adventure Labcache en dat hebben wij toen helemaal gemist.
Nu in Parijs had ik een paar Bonus Adventure Labcaches gezien toen ik de mystery caches aan het bekijken was, maar ik dacht dat die bij een serie hoorde, tot ik er weer eentje tegen kwam die ook in het Engels was.
Ik begreep er niet echt heel veel van, maar je moest een app downloaden, dus dat hebben we toen gedaan om eens te kijken.
In het Centrum van Parijs liggen er een aantal en we kregen al snel door dat ze allemaal uit 5 locaties bestaan die je moet bezoeken om daar een vraag te beantwoorden.
Eentje had een locatie bij Opera, dus die hebben we als eerste gedaan, maar de andere 4 locaties liggen overal in de stad.
Gisteren gingen we naar de carnavalsoptocht kijken die langs Père Lachaise komt en daarom gingen we 's ochtends op de begraafplaats rondkijken en deze labcache proberen te doen.

De eerste locatie was bij het graf van twee ballonvaarders.
De hele beschrijving was in het Frans, wat het toch wel lastiger maakte.
Hier hebben we een hele tijd gezocht naar wat het antwoord op de vraag zou kunnen zijn en uiteindelijk hebben we het gevonden.
Alleen zat er een leesteken in het antwoord en ik had geen flauw benul hoe ik dat moest typen op mijn telefoon...
Maar we werden aangesproken door twee Nederlandse meisjes die ons vroegen of we wisten waar het graf van Edith Piaf was en toen hebben ze mij even geleerd hoe ik leestekens moet typen :-)
Toen ik dat eenmaal kon was het antwoord helemaal goed en konden we door naar de volgende locatie.

 Ook hier hebben we heel lang naar het antwoord gezocht. Er stond een heel verhaal op de zijkant van het graf en daar moesten we het antwoord vinden, maar ook dit was lastig als je geen vloeibaar Frans spreekt/leest.
 Hier was het antwoord op de vraag dan weer heel makkelijk: wat heeft deze meneer in zijn handen, nou een stuur.
Paul wist wat stuur in het Frans was, maar dat antwoord bleek niet goed te zijn, dus lieten we Google translate er op los, maar ook dat woord was fout...
Uiteindelijk hebben we het Engelse woord voor stuur naar het Frans laten vertalen en toen kwam er een woord uit dat wel goed was...pfff
 Hier was dan wel weer duidelijk waar het antwoord moest staan.
Op  dit graf stond een heel verhaal geschreven, maar de letters waren nauwelijks leesbaar.
Er had klimop en mos opgezeten, dat was wel weggehaald maar er waren sporen achter gebleven en omdat er een hek voor stond konden we ook niet er met ons neus bovenop gaan zitten.
We denken dat de vraag er zo eentje is die elke Fransman weet, maar ja, wij Nederlanders hebben natuurlijk andere geschiedenislessen gehad.
Helaas kwamen we er niet uit en omdat het inmiddels tijd was om naar de Carnavalsoptocht te gaan kijken, zijn we gestopt.
Thuis heb ik op Google gezocht en toen vond ik het antwoord redelijk snel.
En omdat we nu eindelijk wel eens een labcache helemaal af wilden hebben ben ik vandaag terug gegaan om de laatste locatie te doen.
Maar helaas, het straatje waar dit beeld stond was helemaal afgesloten omdat ze met een hoogwerker bezig waren om een boom te kappen die er zo'n beetje recht voor staat...
Omdat bij de andere graven en beelden de vragen vaak op de zijkant stonden, ben ik een straatje hoger gelopen om te kijken of ik wat kon zien.
Tussen twee graven door dacht ik aan de achterkant tekst te zien en daar heb ik met de zoomlens toen een foto van gemaakt.
Ik ben op een bankje gaan zitten om de tekst te lezen en daar stond het antwoord!!!
En nu hebben we dus onze allereerst Adventure Labcache helemaal gedaan.
Deze was moeilijk, maar wel leuk om te doen en het bracht ons weer bij mooie plekjes.
Op naar de volgende...


Geen opmerkingen: