donderdag 20 februari 2020

Chopin in Paris

20-02-2020
Ergens begin januari kwam ik bij waypoint1 van deze multi.
Je moest hier 3 vragen beantwoorden om het volgende waypoint uit te kunnen rekenen.
De vraag uit hoeveel letters de voornaam van Chopin bestaat was niet moeilijk, maar hoe oud hij was toen hij hier kwam wonen stond nergens, dus dat moest opgezocht worden.
Ook was het straatnummer nergens te vinden en aangezien op de panden van de buren ook geen nummers stonden, ben ik niet verder gegaan.
Gisteren dacht ik weer aan deze cache en toen vond ik een site met adressen waar Chopin in Parijs heeft gewoond.
Met behulp daarvan en Google heb ik de andere vragen kunnen beantwoorden en zo kwam ik bij het eindpunt van deze multi, dat hier om de hoek op Place Vendôme blijkt te zijn.
Het is maar goed dat ik de verdere vragen online heb opgezocht, want op Place Vendôme is het plakkaat op het huis waar Chopin gewoond heeft en gestorven is helemaal achter een trelis weggestopt.
Tussen de middag zijn Fairy1 en ik de cache gaan zoeken en alhoewel de spoilerfoto ook niet meer goed is, hebben we hem toch kunnen vinden.

Geen opmerkingen: