donderdag 13 februari 2014

Love Box

23-01-2014
Ik had gezien dat er een multi cache was neergelegd die helemaal in het teken stond van de hartjes van Yves en die wilde ik graag doen.
De waypoints lagen op verschillende plaatsen op het eiland, maar aangezien we toch een auto hadden was dat geen probleem.
Wat wel een probleem was, waren de waypoints op de gps en tablet, de eerste keer dat we aan de noordkant van het eiland waren kregen we ze met geen mogelijkheid tevoorschijn.
Fairy1 heeft dat probleem op de hotelkamer opgelost  en daarna hebben we de kunstwerken die op de waypoints waren bezocht.
Bij WP2 waren we vorig jaar al geweest en natuurlijk had ik daar een foto van en WP3 kwamen we per ongeluk langs toen we de waypoints niet tevoorschijn kregen, de andere waypoints zijn we speciaal gaan bekijken.
Toen we ze allemaal hadden en de eindcoordinaten berekend hadden, konden we maar niet bij de plaats komen.
Wel kwamen we langs het huis van Yves en in de buurt waren veel hartjes, die ik allemaal op de foto heb gezet.
Bij één hartje dacht ik nog dat zou een mooie plaats voor een cache zijn, maar het zat op slot en ik dacht dat het een brievenbus was.
Uiteindelijk kwamen we vlakbij het nulpunt, maar dat was op een weg waar je absoluut niet kon parkeren en er was een of ander bedrijf met een groot hek eromheen, dat was dus niet de goede plaats.
Foto's opnieuw bekeken, alles opnieuw uitgerekend, nulpunt bleef hetzelfde.
We zijn terug gegaan en hebben de legger een mailtje gestuurd, maar daar hebben we nooit antwoord op gekregen....
Maar ik zat de logs zo eens te bekijken en toen zag ik een foto waar een roze deur op stond en die herkende ik, want dat was vlakbij het huis van Yves.
De hint was dat we bij een vijfde pijl moesten kijken, maar ik kon me niet herinneren of er pijlen op het gebouwtje stonden, ik wist wel dat er allerlei tekens op geschilderd waren.
Een paar dagen later toen we hier toch in de buurt waren, zijn we teruggereden, maar bij de roze deur konden we niets vinden, ook geen pijlen.
Ik ging toch nog maar eens kijken naar wat ik de perfekte plaats vond, maar hoe kregen we het slot open.
Ik kon het op een kiertje open krijgen en toen zag ik dat de box daar inderdaad lag, maar waar was de sleutel?
Fairy1 zag iets wat je met veel fantasie wel pijlen zou kunnen noemen. Hij moest op zijn tenen staan om te kunnen voelen, maar voelde geen sleutel, wel een klein schroefje.
Met heel veel pijn en moeite heeft hij over de 'pijl' heen kunnen voelen en daar was een ketting.
Ik zou er dus nooit bij kunnen, maar hij kon uiteindelijk de ketting naar voren wurmen en daar hing een roestig doosje aan.
Dat was ook nog niet zo één twee drie open, maar met wat kracht is dat ook gelukt en daar was de sleutel!
Die paste inderdaad op de love box. Waar we nog een love box in vonden en uiteindelijk nog een derde waar het logboekje in zat.
Het was 'even' wat werk, maar dan heb je ook wat :-)

1 opmerking:

Margriet zei

jeetje, dat was wel even volhouden dus...maar het is gelukt :-)