maandag 27 maart 2023

Povoação City - Plátanos Avenue 8 t/m 13

Na de lunch gingen we de andere kant van de laan bekijken en de rest van de serie caches zoeken.

#8
We hebben lang gezocht en achter veel verschillende bomen, maar de cache was nergens te vinden.

#9
De hint was hier in een holte, maar die stond helemaal vol met water, er groeiden zelfs allemaal paddenstoelen in.
Fairy1 keek achter de boom en vond daar niet een, maar twee potjes!
We besloten om een van de potjes mee te nemen en op de terugweg bij nummer 8 neer te leggen, dus die konden we alsnog als gevonden loggen.

#10
Ook bij deze cache was de hint holte, alleen bleek de terreinwaarde 3* te zijn.
Toen we op de plek aankwamen zagen we de cache zitten, in een holte hoog in de boom.
Aangezien de platanen geen lage takken hebben om in te klimmen was het onmogelijk om bij de cache te komen.
Bij de serie staat dat het heel geschikt is voor toeristen om te doen, maar ik ken geen enkele toerist die met een ladder in zijn koffer op pad gaat...
Stomme cache.

#11
Hier hetzelfde verhaal als bij nummer 10, alleen was hier de terreinwaarde 4* en lag de cache nog hoger als bij de vorige, echt zo stom.
In de commentaren lazen we van mensen die op hun huurauto geklommen waren om bij de cache te komen, maar dan ben je toch in de weer.
Wij zijn gewoon verder gewandeld.

#12
Na de twee teleurstellende caches konden we deze dan tenminste wel weer gewoon zoeken en vinden.

#13
En ook de laatste cache konden we zonder probleem vinden en loggen.

Er is nog een bonuscache bij deze serie, maar met zoveel missende caches hebben we die uiteraard niet kunnen doen.
Het is jammer dat er ook hier zo slecht onderhoud is, maar ja de CO is beter in het leggen van caches (meer dan 500 op het eiland) en in het nakijken van de logs dan in het onderhouden van zijn caches.
Maar zonder deze serie waren we hier waarschijnlijk nooit gekomen en nu hebben we een schitterende wandeling gemaakt en een heel mooi stuk van de omgeving gezien, dus het was toch zeer de moeite waard.