donderdag 9 juni 2022

PT Ladeira da Velha serie

08-06-2022
In Moinhos gingen we deze serie caches zoeken.
Maar voordat we daaraan begonnen gingen we eerst in de kloof achter de parkeerplaats kijken naar de waterval.
Daar moest ook een cache liggen, maar we hadden geen bereik, dus die konden we niet vinden.
We aten daar onze lunch en toen we op de kaart keken naar deze trail zagen we dat hij op het eind in deze kloof zou eindigen en omdat we daar toch al waren besloten we om de trail in omgekeerde volgorde te lopen.
We klommen aan de achterkant uit de kloof en begonnen bij cache nummer 9.
Helaas was deze serie wat caches betreft een enorme teleurstelling.
Neergelegd in 2016 met spoilerfoto's, maar nauwelijks onderhouden, waardoor veel dingen veranderd waren en de natuur die zijn gang gaat, waardoor spoilerfoto's nergens meer op slaan.
Van de negen caches hebben we er maar drie gevonden.

#9
Niet gevonden: de natuur heeft het overgenomen.
#8
Niet gevonden: de bamboe was zoveel gegroeid dat de grote steen waaronder de cache moest liggen nog maar nauwelijks te vinden was.
Toch geprobeerd rondom de steen te zoeken, maar helaas...
#7
Niet gevonden: de boom van de spoilerfoto is hoogst waarschijnlijk omgehakt en in stukken gezaagd.
#6
Niet gevonden: de plek van de spoilerfoto hebben we gevonden, maar deze cache was gewoon weg.
#5
Na 4  DNF's vonden we dan eindelijk een keer een cache!
#4
Niet gevonden: dit was duidelijk een geval van de natuur gaat zijn gang en groeit vrolijk verder.
Volgens de spoilerfoto moest de cache bij de struiken achteraan liggen, maar de begroeiing aan de voorkant was inmiddels zo dicht dat er geen doorkomen aan was.
Ik vond nog een touwtje en hoopte dat daar de cache aan vast zat, maar uiteraard was dat niet zo.
#3
Niet gevonden: het houtwerk dat we op de spoilerfoto zagen was anders dan wat we in het echt zagen.
het zag er ook redelijk nieuw uit, dus waarschijnlijk is het vervangen.
#2
Eindelijk weer eens een cache die er gewoon was.
#1
En ook de eerste cache, voor ons de laatste, was er.
Hij was lastig om te pakken met muggles die op de kaart kwamen kijken, maar het is toch gelukt.
Echt een typisch fenomeen op de Azoren: caches leggen en er nauwelijks meer naar omkijken, wat heel jammer is.
Maar de trail was heel mooi, we hebben genoten van de prachtige uitzichten en het afwisselende landschap.
We waren wel heel blij dat we in omgekeerde volgorde gelopen zijn, want van 1 naar 3 was een enorme lange klim, die we in de volle zon hadden moeten doen, nu waren we in de schaduw uit de kloof geklommen en daarna viel het allemaal best wel mee. Vanaf 3 ging het naar beneden wat een stuk makkelijker was.
Tenslotte zijn we nog op het terras aan het strand wat gaan drinken, dus ondanks de slecht onderhouden serie hebben we toch een hele fijne dag gehad.