zondag 9 februari 2014

Observatório Astronómico Santana

21-01-2014
Toen we hier aankwamen en begonnen te zoeken, dachten we de cache gelijk gevonden te hebben.
Aan een elektriciteitspaal hing een raar soort doosje van metaal en omdat het nogal apart was dachten we dat dat de cache moest zijn, maar wat we ook deden, we kregen het van geen kanten opengemaakt.
Er zaten 4 schroeven in, maar die kregen we met onze blote handen niet open, ze zaten muurvast.
Maar het kon natuurlijk ook heel goed iets anders zijn, of afval en daarom begonnen we toch maar verder te zoeken.
Iemand van het planetarium zag ons en vroeg ons of we de cache zochten, toen we ja zeiden, liep hij gelijk naar het rare metalen doosje en zei dat hij wist dat men daar steeds naar zocht, maar dat hij niet wist hoe het verder werkte.
Nou daar stonden we dan weer met het ding dat we niet open kregen, zo frustrerend.
Toen bedacht ik me opeens, dat de pincet, die ik normaal altijd in mijn rugtas heb zitten, maar die tijdens vliegreizen in de koffer meegaat, in de tas met het letterboxboek zat en die had ik in de auto gelegd, misschien dat we de schroeven daarmee los zouden kunnen krijgen.
We namen de cache mee naar de auto en de pincet speelde perfekt voor schroevendraaier. De laatste schroef kregen we niet los, maar doordat de andere drie schroeven wel los waren, konden we met een beetje draaien bij het logboekje komen en deze cache toch nog loggen, pffff

Geen opmerkingen: