zaterdag 7 januari 2023

LVN LabT ! 't weer!

 06-01-2023
Inmiddels hebben we toch al een redelijk aantal Labcaches gedaan, waaronder ook een aantal die we minder vonden, maar dit is officieel de meest achterlijke labcache die we tot nu toe gedaan hebben.
Om te beginnen moeten alle waypoints in een bepaalde volgorde gedaan worden, wat helemaal niet handig is in een stad.
Maar goed, we moesten in december heel even wat afgeven bij iemand en parkeerden de auto bij de Sint Jacobs kerk en ik realiseerde me dat hier het eerste WP was, dus liep ik er even naar toe om de vraag te beantwoorden.
In plaats van een vraag waarvan het antwoord goed te vinden was, moest je de eerste 8 noten van Vader Jacob op je toetsenbord spelen....
Nu heb ik jarenlang een muziekinstrument bespeeld, dus ik kon met enig nadenken wel bedenken hoe dat ingevoerd zou moeten worden, maar Fairy1 of Mowgli zouden deze vraag nooit kunnen beantwoorden....
 
De volgende vraag opende toen we langs de Kruidtuin reden en bleek een raadsel te zijn.
Onderweg heb ik lang zitten nadenken en met wat googlen heb ik het antwoord gevonden.

Een volgende keer dat we in de stad waren zijn we even langs het derde Waypoint bij het STUK gereden, waar de volgende vraag opende.
Hiervoor moest je je radio op een bepaalde FM frequentie zetten en dan antwoorden hoe het radiostation heet...
Wij zaten in de auto dus Fairy1 draaide gelijk aan de knoppen, maar hoe beantwoord je dat anders???
 

En vandaag gingen we dan de laatste 2 vragen beantwoorden.
Het vierde punt was bij de bibliotheek, waar gevraagd werd hoe de eerste Belgische Astronaut heet.
Dat wist ik, alleen moest ik opzoeken hoe je zijn naam precies schreef.

De laatste vraag was bij Museum M.
Daar was helemaal geen vraag, maar moesten we een mail sturen naar een bepaald emailadres waarin we het vraagteken moesten vervangen met de naam van het museum.
Wij emailen niet vanaf onze smartphones, maar vanaf onze pc's dus moesten we daarvoor eerst thuis zijn....
Toen ik daar de mail eenmaal verstuurd had kreeg ik een heel stom antwoord dat ingevoerd moest worden en daarmee was deze ongelofelijk stomme labcache ook voltooid.
Tja, niet iedereen heeft begrepen wat een leuke, leerzame labcache inhoud.

Geen opmerkingen: