zondag 1 maart 2020

Paris: enquête dans la Cité

29-02-2020
   Gisteren ben ik aan deze Adventure Lab Cache die op Île de la Cité ligt,  begonnen.
Ik was van plan om bij Pont Neuf het eiland op te gaan en daar te beginnen, maar gelukkig kwam ik er net op tijd achter dat ook deze cache een vaste route langs de locaties heeft, dus ging ik twee haltes verder met de metro en begon ik bij bij École National Magistrature.
Er was een verhaal gemaakt over een misdaad die op het eiland opgelost moest worden en de aanwijzingen moest je op de locaties vinden, dat was erg leuk gedaan.
Eenmaal op deze plaats aangekomen besloot mijn 'fanclub' me steeds te appen, waardoor ik steeds opnieuw tig stappen moest ondernemen om weer op de goede pagina van deze cache te komen, iets wat het zoeken niet bevorderde.
Na een poosje gezocht te hebben vond ik het antwoord op de vraag.
 De tweede locatie was bij Hôpital Hôtel Dieu en daar vond ik het antwoord heel snel.
 Tour de l'Horloge was de derde locatie en daar kon ik het antwoord niet vinden. Deze app vreet stroom, ik had de battery pack niet bij me en omdat ik mijn telefoon nog ergens anders nodig had ben ik hier gestopt en verder gegaan.
Vandaag gingen Fairy1 en ik hier verder en Fairy1 zag het antwoord direkt :-)
 Locatie 4 was opt Place Dauphine bijde Gazette du Palais en het antwoord was makkelijk te vinden.
 De laatste locatie was op Quai des Orfèvres en hier moesten we dan wel weer even zoeken naar het juiste antwoord, want er waren verschillende mogelijkheden.
Toen we het goede antwoord gevonden hadden was deze cache voltooid.
Het was een leuke cache, met een leuk verhaal tijdens een mooie wandeling en omdat hij ook in het Engels was, waren de antwoorden op de vragen goed te vinden.

Geen opmerkingen: