maandag 30 oktober 2017

Platform 9 3/4

07-10-2017
We gingen weer naar London toe en toen ik zo eens op de kaart naar caches zat te kijken, zag ik dat er op King's Cross Station een nieuwe virtuele cache was gekomen bij platform 9 3/4.
Die plaats kennen we heel goed, want op avonden dat we met de Eurostar terug naar Belgie gaan, eten we altijd in een van de restaurantjes bovenin de hal en kijken dan uit op platform 9 3/4.
Terwijl Fairy1 de koffers naar de opslag ging brengen, liep ik naar King's Cross Station toe, dat naast St Pancras ligt en maakte daar deze foto van de Fairy.
Gelukkig mag je voor deze opdracht een foto naast de rij maken, want het is er altijd verschrikkelijk druk met mensen die op de foto willen met een sjaal en het karretje.
Maar aangezien we voor deze opdracht alleen het bord hoeven te hebben, kon ik deze foto naast de rij maken en had ik aan de opdracht voor deze virtual voldaan.

2 opmerkingen:

Marion zei

Jolande, wat is er zo speciaal aan platform 9 3/4 dat mensen met een sjaal en karretje op de foto willen? (ben niet zo bekend in London)

Jolande zei

Platform 9 3/4 komt uit de Harry Potterserie.
Jaren geleden was er tussen de perrons 8 en 9 (of 9 en 10, dat weet ik niet meer) een stukje muur waar een half karretje uitstak.
Dat was leuk, maar nogal weggestopt dus je moest het a. al weten dat het er was en b. het dan nog zien te vinden.
Toen de hall van Kings Cross vernieuwd werd, is het halve karretje daar naar toe verhuisd.
Nu is het er echt opstellen in rijen van 347 en staat er de hele dag een persoon bij om ervoor te zorgen dat alles goed verloopt.
Die persoon heeft ook een sjaal van Gryffindor en de mensen doen die dan om en dan maken ze foto's bij het halve karretje.