zondag 15 augustus 2021

Art in the Wood 1 t/m 18

 12-08-2021
Afgelopen weekend was het jaarlijkse Mega Event in Rotselaar, waar wij natuurlijk niet naar toe geweest zijn.
Er was een geo Art gemaakt waarvoor je allemaal legpuzzels moest maken en dat heb ik het weekend gedaan.
Op Geocaching.com is een nieuwe Challenge begonnen: Reach the Peak.
Geïnspireerd door de bergbeklimmers die de hoogste bergen op de zeven continenten beklimmen, staat er t/m maart volgend jaar elke maand een berg centraal.
Voor caches krijg je punten en daarmee kun je per maand 2 souvenirs verdienen en aangezien ik gek ben op souvenirs, wil ik die natuurlijk allemaal hebben.
Vandaag had Fairy1 een vrije dag en gingen we het In the Wood gedeelte doen, dat bestaat uit 18 caches.
We parkeerden de auto in de buurt van nummer 16 en wandelden de serie in omgekeerde volgorde.
 
#16
Birre staat bekend om zijn mooi gemaakte en originele caches en deze serie was weer geen uitzondering.
Voor deze eerste cache kregen we het souvenier voor het basiskamp van de Puncak Jaya.
 
#15
Bij deze cache aangekomen werden we gelijk aangevallen door honderden muggen...
Het flesje Deet lag nog in de auto en toen zijn we even heen en weer gelopen om dat op te halen en ons in te smeren, wat een hele goede beslissing bleek te zijn. 
#14
De route ging een stuk langs de Demer en daar lagen de caches onderaan de dijk, dus moesten we (lees Fairy1) die steeds op en af.
De caches werden bewaakt door duizenden muggen, echt niet normaal meer en niet leuk ook.
#13
Gevonden
#12
Gevonden 
#11
Gevonden
#10
In de caches 5-10 en 15 zijn aanwijzingen voor de bonuscaches.
Op deze cache stond het hele coordinaat, dus dat is wel makkelijk, dan hoeven we niet steeds tussen de muggen te zoeken naar een code.
#9
Gevonden.
#8
Gevonden 
#7
Gevonden.
En met deze cache hadden we genoeg punten voor de Mountain van augustus:
#6
Gevonden
#5
Het was lastig maar het is gelukt om de cache te loggen en onze voeten droog te houden.
#4
Gevonden
Ineens was de batterij van mijn camera leeg, iets wat eigenlijk nooit gebeurt tenzij er iets aan de hand is.
Het bleek dat het draadje waarmee ik mijn camera oplaad niet meer goed werkt en de camera dus niet oplaad, maar omdat het lampje uitgaat als hij opgeladen is en er geen lampje meer brandde dacht ik dus dat hij wel opgeladen was.
De rest van de foto's heb ik met mijn gsm gemaakt en op de eerste had ik gelijk al een vinger erbij :-)
#3
Gevonden. 
#2
Gevonden
#1
Gevonden. 
#18 Bonus
Nadat we #1 gevonden hadden moesten we #17, de laatste cache van de serie nog zoeken.
Maar omdat we de coordinaten van deze bonuscache al hadden en we er langs kwamen op weg naar #17 hebben we deze natuurlijk eerst gezocht en gevonden.
#17
En ook de laatste cache van deze serie hebben we gevonden. 
De wandeling was mooi en de caches waren allemaal prachtig gemaakt.
Normaal zouden we er erg van genoten hebben, maar de duizenden muggen maakten dat we blij waren dat we weer in de auto zaten.
De Deet heeft erger voorkomen, maar we zijn toch behoorlijk gestoken.
Ik had zeker 25 steken wat goed is voor dagen jeuk en dat was toch wel een behoorlijke pretbederver.

Geen opmerkingen: