woensdag 16 september 2020

Tour de Spip 1 t/m 10

05-09-2020
Op de kaart zagen we dat er in het dorpje Pitet een serie van 10 caches met een bonuscache ligt en omdat we daar wel tijd voor hadden besloten we om de auto te parkeren op het terrein bij Frituur Chez Carlos.
Daar haalden we de fietsen weer van de auto en reden naar de eerste cache toe.

#1 Bienvenue à Faillais
De eerste cache was niet al te moeilijk en ik stond er dan ook vrijwel gelijk mee in mijn handen.

 #2 La carrière
Toen we hier aankwamen realiseerde ik me dat we codes moesten noteren om de bonus te kunnen vinden, maar dat waren we vergeten bij nummer 1...
Fairy1 fietste even terug en ik ging alvast op zoek naar deze cache.
Er was een klein paadje dat omhoog ging en door allemaal struiken heen en toen liep ik tegen dit water aan.
Het leek me verstandiger om even op Fairy1 te wachten voordat ik hier ging zoeken, voordat ik uit zou glijden en in het water zou vallen.
Toen Fairy1 terug kwam liepen we er weer naar toe, maar nu stonden we ineens aan de andere kant van het water en daar stonden we ook bijna op het nulpunt.
Na even wat zoeken vond Fairy1 de cache.

#3 Le pont sur la Mehaigne
Het leek wel spitsuur toen we hier op de brug aankwamen om deze cache te zoeken, want er kwamen steeds auto's voorbij rijden en dan moesten we opzij omdat het er zo smal was.
Maar uiteindelijk hebben we de cache dan toch kunnen zoeken en loggen.

#4 la ferme
 Om de een of andere vreemde reden hebben Fairy1 en ik nogal eens afwijkende nulpunten en daarom lopen we ook vaak allebei met onze gsm rond.
Vaak klopt mijn gsm beter en dat was hier ook weer het geval en zo vonden we de cache dan toch.

 #5 le RAVel
Deze cache vonden we bij een fietsknooppunt. 
Gelukkig was het hier heel rustig en konden we de cache ongestoord zoeken en loggen

#6 le point du jour
Deze cache heeft een D4,5 en heel veel DNF's dus we dachten dat we wel heel lang zouden moeten zoeken en hem waarschijnlijk ook niet zouden kunnen vinden.
Maar met wat logisch nadenken en inmiddels ook enige ervaring vond Fairy1 de cache, die inderdaad heel geniepig verstopt was.

#7
Maar natuurlijk, je vergeet het eten voor de picknick mee te nemen en dan ligt er een cache verstopt bij een picknickplaats...:-(
Hier bleef het nulpunt maar draaien en hebben we vrij lang gezocht.
Uiteindelijk is Fairy1 door de brandnetels heen naar een plekje gelopen en daar vond hij de cache.

#8
Hier was de hint dat je droge voeten kon houden tenzij het water hoog stond.
Ik ben van de afdeling voeten in het water, maar omdat het nu erg laag stond daalde Fairy1 af, vond en logde de cache terwijl zijn voeten droog bleven.

#9
Bij deze oude smidse hebben we ook wel een poosje moeten zoeken, maar gelukkig viel het oog van Fairy1 erop, maar zijn ogen zitten dan ook een stuk hoger dan die van mij :-)

#10
Deze cache vonden we dan weer gelijk en hiermee hadden we alle cijfers bij elkaar en konden we de coordinaten van de bonuscache uitrekenen.

#11 Bonus
De bonuscache hangt aan het hek van het huis van de maker van deze serie en we zagen hem gelijk.
Het grappige was dat we op de heenweg vanaf de auto naar de eerste cache er op nog geen meter langsgelopen waren :-)
Dit was een onverwacht mooi rondje met leuke en afwisselende caches.
Als je door zo'n dorp zoeft heb je eigenlijk geen idee wat er allemaal te zien is en deze serie heeft ons op ons hele mooie plekjes gebracht die we anders nooit gezien zouden hebben.


Geen opmerkingen: