zondag 23 augustus 2020

Les abribus de Nethen

23-08-2020
Na de lunch wilden we een multi gaan wandelen en ons oog viel op deze in Nethen wat dichtbij ons huis is.
Nethen is niet zo'n groot dorp, maar er zijn maar liefst 5 bushokjes en daar ging deze multi langs.
Ik had zoiets van is dat nou wel leuk, langs de weg lopen om bushokjes te zoeken, maar de wandeling ging ook stukken binnendoor en het was leuk om weer eens in Nethen te zijn, want dat was al heel lang geleden.

 Waypoint 1
In de listing staat dat je in de bushokjes info kunt vinden voor de final en uit de logs hadden we begrepen dat we tags moesten zoeken.
Wij hadden in ons hoofd dat dat metalen plaatjes zouden zijn en daar zochten we ook naar, maar hier konden we helemaal niets vinden.

 Waypoint 2
Dit bushokje stond om de hoek en we gingen dan eerst hier maar eens kijken of we iets konden vinden, maar ook hier konden we nergens een tag ontdekken...
We wilden het al bijna opgeven, toen mijn oog op iets viel dat de kleur had van een pleister, er leek iets op te staan, maar het zat te hoog om het te kunnen lezen.
Fairy1 was wel lang genoeg, maar die had zijn leesbril niet bij zich, maar gelukkig bracht de camera uitkomst, ik zoemde in, maakte een foto en toen zag ik dat het inderdaad de tag was die we zochten!
We zijn weer naar WP1 gelopen en daar zagen we nu de tag gelijk en konden niet geloven dat we er net helemaal overheen gekeken hadden.

 Waypoint 3
Nu we wisten waar we naar moesten zoeken konden we de tag hier snel vinden.
Ik moest er weer een foto van maken, door het glas heen, maar dat stukje was schoon :-) vast schoongemaakt door de vorige cachers.

 Waypoint 4
Hier moesten we even zoeken, maar Fairy1 vond de tag en ik maakte er weer een foto van.

 Waypoint 5
We hadden in de logs gelezen dat de tag hier nogal lastig te vinden was, dus we hadden ons voorbereid op lang zoeken.
Fairy1 zocht binnen en ik liep om het hokje heen om aan de achterkant te kijken en toen ik daar aankwam klopte Fairy1 op het hout want hij had de tag al gevonden!
Op het bankje in het hokje hebben we de coordinaten voor de final uitgerekend en die lag gelukkig weer redelijk in de buurt van de auto.
We zijn terug gewandeld en naar het nulpunt gelopen, wat ik een mooie plek vond.
Echt heel lang hebben we niet hoeven zoeken want Fairy1 vond de cache vrij snel.
En zo was deze cache die me eerst niet echt leuk leek eigenlijk best heel leuk.

Geen opmerkingen: