zondag 3 januari 2016

Le puzzle de Jean 1 t/m 4

01-01-2016

Op nieuwsjaarsdag hadden Fairy1 en ik wel zin om een stuk te wandelen en daarbij een aantal caches te zoeken.
Ons oog viel op de serie Le puzzle de Jean in en om het dorpje Saint Jean Geest.
Een wandeling van 6 kilometer, 14 caches en een bonus.


#1
We parkeerden  de auto bij de school en waren toen redelijk in de buurt van cache #1.
De gps wees recht achter de school, maar hoe kwamen we daar.
Nou het vinden van het toegangspad heeft hier de meeste tijd gekost, want dat zat heel goed verstopt tussen twee huizen in en zag eruit alsof het bij een tuin hoorde.
Uiteindelijk hebben we het kunnen vinden en toen hadden we de cache, die best origineel gemaakt was, ook snel gevonden.

 #2
Het was een stukje wandelen naar deze cache toe, maar toen we aan kwamen lopen viel mijn oog direkt op iets en toen ik dat beetpakte stond ik gelijk met de hele leuke cache in mijn handen.


 #3
Ook hier kon ik de cache gelijk vinden, maar er helaas niet bij. Gelukkig is Fairy1 dan meestal wel lang genoeg om erbij te kunnen en dat was nu ook weer zo. 

 #4
Hier hebben we lang moeten zoeken.
De hint was "intruder" en daardoor zochten wij op allerlei plaatsen waar de cache niet lag.
Na ruim een half uur gezocht te hebben wilden we het opgeven en naar de volgende cache gaan, maar toen keek Fairy1 nog heel even ergens en Hoera daar was de cache.

Hierna zijn we doorgelopen naar  #5, waar we nog langer gezocht hebben.
Die cache is een regular, dus best groot en er waren helemaal niet veel plaatsen waar je een grote cache kunt verstoppen, maar hoe we ook zochten, we hebben hem niet kunnen vinden.
Omdat het inmiddels al laat geworden was zijn we hier gestopt en terug naar de auto gegaan.
Misschien dat we hier een andere keer nog eens naar toe gaan om de rest van de serie te zoeken.

Ook vandaag viel er een souvenir te verdienen en die konden we dan ook weer aan onze verzameling toevoegen.

Geen opmerkingen: