zaterdag 13 februari 2021

Visite de Villers-en-Brabant

 12-02-2021
We waren al eerder in Villers geweest om bij de abdij deze Labcache te gaan doen, maar toen was het zo ongelofelijk druk dat we ergens anders zijn gaan cachen.
Vandaag had Fairy1 een vrije dag en gingen we kijken of het er nu ook zo druk zou zijn, maar dat bleek niet het geval, dus parkeerden we de auto en gingen we op pad om de vragen te beantwoorden.
Deze labcache is alleen maar in het Frans, en de vragen waren lastig omschreven, wat het lastiger maakte.
 
Bij deze eerste vraag dachten we dat we een jaartal om moesten zetten in Romeinse Cijfers, maar dat werkte niet.
Toen ik zag dat U=V moest zijn kreeg ik door dat er veel hoofdletters in de tekst waren en dat dat allemaal Romeinse cijfers waren.
Toen die allemaal ingevoerd waren was de vraag goed opgelost. 
Hier moesten we een naam op een steen vinden.
Er was inderdaad een grote steen met een plaque erop waar twee namen op stonden, maar ze waren niet goed...
Ik kreeg ijshanden, want met handschoenen aan kan ik niet typen en omdat het steeds fout was duurde het ook lang voordat ik ze weer aan kon trekken.
We zochten en zochten en waren net van plan om maar op te geven, toen ik eens bij dit beeld ging kijken en onder de sneeuw een plaque ontdekte en daar stond de goede naam op.
Toch niet echt een goede combinatie sneeuw en cachen.
Hier moesten we een vraag beantwoorden bij een info bord.
De vraag snapte we wel en gelukkig stond de tekst er in vier talen, dus we keken in de Nederlandse tekst naar het antwoord en zochten toen het Franse woord, maar dat was uiteraard weer fout.
Uiteindelijk bleek hetzelfde woord nog een keer in de tekst te staan maar net even anders en dat was het goede woord, dus we konden weer verder.
Nu moesten we letters die op brievenbussen stonden invoeren, wat niet zo heel moelijk leek te zijn, maar ook hier was wat ik invoerde steeds fout.
Ik lees van links naar rechts, dus voerde ik ook de letters op die manier in, maar waarom zou je makkelijk doen als het ook moeilijk kan, ze moesten van rechts naar links ingevoerd worden...
De laatste vraag was bij dit kapelletje en hier hadden we het goede antwoord redelijk snel gevonden.
De wandeling van deze labcache was niet echt een logische route, want we moesten steeds heen en weer lopen, terwijl als de volgorde van de punten iets anders was geweest er een mooi rondje van te maken was.
Ook voor de bonuscache, die we inmiddels uitgerekend hadden,  moesten we weer naar een punt waar we al geweest waren.
We hebben er nog even gekeken, maar ik had geen bereik op mijn gsm, bij Fairy1 wijkt de gps op zijn gsm nogal flink af en aangezien alles onder de sneeuw ligt was zoeken niet echt handig.
Door de snijdende oostenwind hadden we het ijskoud gekregen en daarom hebben we de bonuscache laten zitten, als het een keer beter weer is komen we terug om de bonus te doen en de andere caches die hier liggen, want het is een schitterende omgeving.


Geen opmerkingen: