maandag 14 december 2020

De Zware jongens kraken de code

 13-12-2020
Het was niet erg mooi weer, maar het was droog en daarom besloten we om een nieuwe labcache in Pellenberg te gaan wandelen.
We parkeerden bij het revalidatiecentrum en wandelden naar het eerste punt.
Daar moesten we achterop een straatnaambordje een getal van 3 cijfers vinden en invoeren.
Het getal was snel gevonden, ik voerde het in en het was fout.
Nu ben ik cijferblind dus ik dacht dat ik de cijfers omgedraaid had en lette nu extra goed op dat ik ze in de goede volgorde invoerde, maar het bleef fout.
Nu was er nog een bordje maar dat stond helemaal in de rozenbottelstruiken en je kon er niet achter kijken.
Maar omdat er nergens anders meer getallen konden staan, ben ik een stuk verderop de struiken doorgegaan en omhoog geklommen, zodat ik achter de rozenbottelstruiken door achter het bordje kon komen.
Met de telelens van de camera zag ik dat er geen getallen achterop het bordje stonden, dus voorzichtig weer via dezelfde weg terug en toch maar weer bij het andere bordje nogmaals het getal invoeren.
Het was weer fout, er was dus duidelijk iets mis en we wilden net terug naar de auto gaan, toen ik het idee kreeg om het eens met de telefoon van Fairy1 te proberen.
Alle instellingen stonden hetzelfde, maar daar was het getal in een keer goed...???
We snapten er helemaal niets van, zoiets vreemds hebben we nog niet eerder meegemaakt,maar we konden nu wel verder met de wandeling.
De volgende 4 antwoorden leverde geen enkel probleem op en na een mooie maar ijskoude wandeling door de velden kwamen we weer terug bij de auto.
Voor de bonuscache moest er een berekening worden gemaakt en dan moest er nog een soort mastermind gedaan worden om de code van het cijferslot te krijgen.
We besloten om dat thuis uit te rekenen en dan een keer terug te gaan, dan kunnen we ook de andere bonuscache die er nog ligt zoeken en een traditionele cache.
Het was een leuke wandeling.

Geen opmerkingen: