maandag 14 september 2015

Wandering the Wetlands

12-07-2015
We maakten een wandeling door the Wetlands en omdat er een cache lag gingen we die natuurlijk ook proberen te vinden.
Moeilijk was dat niet, want Fairy1 vond hem gelijk.
Het was een ammo box en hij pakte hem op en nam hem mee naar het stukje grasveld waar Mowgli en ik stonden.
Mijn oog viel op de hand van Fairy1 die de ammo box vast hield en op nog geen halve cm daarnaast zat een joekel van een spin, van een formaat dat wij hier gelukkig niet kennen.
Ik stond in no time tien meter verderop te gillen dat hij de box moest loslaten, want je weet niet of zo'n kreng giftig is of niet.
Fairy1 had de spin niet gezien, hij denkt dat hij naar die plaats toe gekropen is terwijl hij met de box naar ons toe liep...nou hoe dan ook, hij zat er en bleef er zitten.
Fairy1 en Mowgli rolde met hun voeten de box nog eens heen en weer, maar hij was niet weg te krijgen
Ik had het allang gehad, maakte op afstand een logfoto van het gebeuren, ben vertrokken en heb nog heel lang de rillingen gehad.

Cachen in Australie is echt veel lastiger dan bij ons, want als je bij ons een cache tussen het riet of onder bomen zoekt, hoef je niet na te denken over slangen en giftige spinnen.
Nu dacht Fairy1 dus dat er niets aan de hand was en dan blijkt er toch wel weer wat te zitten, brrr

2 opmerkingen:

Marion zei

Bij het doorlezen van wat posts over Australie kwam ik ook bij deze terecht en moest even lachen om die spin. Zo zou ik ruim 30 jaar geleden ook gereageerd hebben. Toen was ik nog als de dood voor spinnen. Nu doen ze me niets meer. Het was letterlijk een kwestie van ermee leren leven als ik het in dit land wilde uithouden. Dat doe ik nu al 37 jaar met veel plezier, met en zonder spinnen, slangen en wat we verder al tegenkomen bij het zoeken naar caches. ;-)

Jolande zei

Ik geloof graag dat als je het in Australie wil uithouden je ermee moet leren leven, jullie hebben geloof ik 10 van de meest "gezellige" dieren op de wereld.
Dit was niet de eerste ontmoeting met een spin http://wonderfulworld-jolande.blogspot.be/2015/08/thursday-plantation.html
In Cuba heb ik vorig jaar ook nog een hele grote gezien en ik moet zeggen dat ik daardoor heel veel spinnetjes hier nu zelf weg durf te halen!
Maar die vieze grote dikke kelderspinnen laat ik toch altijd nog voor me vangen, ik denk niet dat ik ooit helemaal van mijn spinnenfobie af zal komen.
Het heeft ons trouwens ook niet weerhouden van het zoeken naar caches, maar we deden dat wel voorzichtiger als bij ons, dus eerst met een pollepel in een gat i.p.v. gelijk een hand erin, aanpassen aan het land hahaha